Testimony Mary Kay

Just Sharing 

Ini adalah sister Nisaa' di Mary Kay . Nampak muka poyo je . Haha . Alkisahnya, seminggu lepas berhenti produk 3 hari dah putih, tulus, mulus, halus , kudus . Rupanya kesan MERKURI banyak dalam skin care tu . Apa tu merkuri ?

MERKURI DALAM KOSMETIK

Merkuri banyak digunakan dengan meluas dalam dunia kosmetik terutamanya dalam krim pemutih kulit. Merkuri dalam bahan kosmetik adalah Merkuri diklorida ataupun merkuri terammonia. Berbanding etilmerkuri dan metilmerkuri, merkuri jenis ini adalah bahan yang aktif.

Merkuri dalam krim pemutih akan bertindak mengganggu penghasilan melanin, satu bahan yang memberi warna “gelap” pada kulit. Dengan gangguan ini, kulit kelihatan lebih cerah. Akan tetapi, salah satu fungsi melanin adalah melindungi kulit daripada sinaran ultraungu atau UV. Sebab itulah kulit orang-orang negara tropika (kawasan yang menerima sinaran matahari termasuk UV paling banyak di bumi) agak gelap.

Apabila kurangnya melanin, kulit akan menjadi lebih sensitif. Kesannya, gatal-gatal, ruam dan lebih teruk, parut.

Malah, bahan aktif ini lebih mudah diserap apabila terdapat luka atau rekahan pada kulit. Memburukkan lagi keadaan, ia sukar untuk disingkirkan berbanding timerosal yang akan diceraikan kepada natrium dan etilmerkuri (ini yang membuatkan timoresal lebih mudah disingkirkan dari bahadan). Dalam jangkamasa panjang, merkuri dalam badan ini akan bertambah (ingat, merkuri tidak boleh diuraikan) dan akhirnya… kerosakan pada otak .

Mujur die tak pakai lama , kalau tak sakit otAk.  Beliau stop pun sakit otak fikir . Haha

Jadi , terima kasih Mary Kay sebab sihatkan kembali skin dia dan bertambah cantik beliau sekarang..Jom siapa yg nak Nisaa' bantu ?

Inbox Nisaa' tau.

Nisaa'
Beauty Consultant
💋💋💋


0 comments:

Post a Comment